Livet på Lein

Høsten 2009 flyttet jeg tilbake til hjemgården min i Nord-Trøndelag etter 18 år på Østlandet. Jeg har pusset opp leiligheten min på Kåret og bilder av oppussingsprosjektet finner du i bloggarkivet. Mine store interesser er fotografering, oppussing, interiør, design, kunst, hage, urter, alternativ medisin, mat, det spirituelle og ellers alt mellom himmel og jord som gleder hjertet.

lørdag 20. februar 2010

Status 20.02.2010 Soverom

Endelig begynner leiligheten å ta form. Soverommet er stort sett ferdig og fargene går i sort, hvitt og et hint av lilla.





Den gamle smijernslampen har fått ny skjerm
Før og etter:



En gammel krakk har også fått en ansiktsløftning

Jeg har lenge ønsket meg en sengegavl og denne er laget av:  
- en sponplate (120 cm x 160 cm)
- en skumgummimadrass (5 cm høy)
- tre kantlister som er malt  sorte med Lady høyglans oljemaling
- sort stoff i fløyel
- sølvfargede knapper som er tredd igjennom stoffet, madrassen og festet på baksiden av sponplaten

2 kommentarer:

  1. Heisan!
    ramla innom bloggen di på NIB:O)
    her var det mykje fint!imponert over tinga du har pussa opp og laga til.Kjempestilig!Morsomt med før og etter bilda.vi pusser opp eit hus fra 1960,så eg kjenner igjen stilen;p
    Legger meg som følger:o)
    kjersti

    SvarSlett
  2. Hei Kjersti og takk for hyggelig hilsen :)

    Ja det er morsomt med oppussing og jeg var inne på siden din og kikket - det blir flott - og jeg kjenner igjen dørene fra 60-tallet ;)

    Lykke til videre med oppussingen :)

    Anne

    SvarSlett